سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شهریور 1387 - صوفیان رند

ذهبیه

سه شنبه 87 شهریور 19 ساعت 4:5 عصر

یکی از فرقه های صوفیه ذهبیه نام دارد تنها فرقه ای بوده که داعیه دار مذهب تشیع می باشد!! البته به قول خودشان. ما در این وبلاگ برآنیم تا تاریخ وعقاید این فرقه را خاصه مورد بررسی قرار دهیم. البته به صورت کاملا بیطرفانه! ناگفته نماند منظور این است که رعایت شرط انصاف را بنماییم.

این فرقه سلسله خود را به شخصی به نام معروف بن فیروزان کرخی وبعد از او به امام رضا(ع) می رساند. و دنباله آن به حضرت علی (ع) می رسد!!(چه غلطا)

عرض شد از ابتدا داعیه تشیع داشته که ما در صدد اثبات این قضیه قیام کرده ولی چیزی نیافتیم(گشتیم نبود، نگرد نیست) اگر خدا بخواهد ماهیت این فرقه که سرکرده فعلی آنها در کشور حیله و استعمارگر انگلیس بسر می برد (گنجویان) را افشا نموده به اطلاع دوستان برسانیم.

تا بعدا....


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]


رهبری

یکشنبه 87 شهریور 10 ساعت 9:0 صبح

عکس العمل مقام معظم رهبری در مقابل فرقه گرایی ها در جامعه

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضاء مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی کج فهمی ها و بدفهمی ها از دین، برخی مسایل فرقه گرایی و ادعاهای دروغین را در چارچوب سیاست دشمنان برای اختلاف در جامعه ارزیابی و تاکید کردند این ایجاد اختلاف همانند ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی، ریشه استکباری دارد و راه مقابله با آن هم ایجاد جنجال نیست زیرا جنجال آفرینی به هدف دشمنان کمک می کند. ایشان با تاکید بر لزوم اتخاذ روشهای مدبرانه برای مقابله با فرقه سازیها وادعاهای دروغین افزودند: در مقابل چنین جریانهایی ضمن آنکه باید کار منطقی، عقلی ، و فکری مستقل انجام شود، دستگاههای مسئول نیز باید مراقب باشند. ایشان در ادامه تاکید نمودند در مقابل این جریانات بدون توجه به جنجال تراشی باید کار علمی نمود.

این وبلاگ در راستای این رهنمود مقام عظمای ولایت به بررسی علمی یکی از این فرقه ها(ذهبیه)خواهد پرداخت ان شاءالله مورد رضایت ایشان و حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

مدیر وبلاگ


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]


نظر امام خمینی

جمعه 87 شهریور 8 ساعت 2:48 عصر

در این قسمت نظر مبارک امام خمینی(ره) را در رابطه با صوفیه که در کتاب چهل حدیث فرمودند را برای کسانی که ادعا دارند امام صوفی بوده وبا آنها رابطه خوبی داشته قرار می دهم تا مشتی محکم بر یاوه گویانی باشد که بعد رحلت علما آنها متصف به فرقه های منحرف خود می کنند.

آن بیچاره ای که خود را مرشد وهادی خلایق داند ودر مسند دستگیری و تصوف قرار گرفته از این دو(عارف نما و حکیم نما) حالش پست تر وغمزه اش بیشتر است. اصطلاحات این دو دسته را به سرقت برده وسر وصورتی به متاع بازار خود داده ودل بندگان خدا را از حق منصرف ومجذوب به خود نموده وآن بیچاره صاف وبی آلایش را به علما وسایر مردم بدبین نموده؛ برای رواج بازار خود فهمیده یا نفهمیده پاره ای از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بیچاره داده گمان کرده به لفظ «مجذوبعلی شاه» یا «محبوبعلی شاه» حال جذبه وحب دست دهد! ای طالب دنیا وای دزد مفاهیم! این کار تو هم اینقدر کبر وافتخار ندارد. بیچاره از تنگی حوصله و کوچکی کلّه گاهی خودش هم بازی خورده خود را دارای مقامی دانسته. حب نفس و دنیا به مفاهیم مسروقه و اضافات و اعتبارات پیوند شده یک ولیده ناهنجاری پیدا شده؛ واز انضمام اینها یک معجون عجیبی واخلوطه غریبه ای فراهم شود! وخود را با این همه عیب مرشد خلایق و هادی نجات امت ودارای سرّ شریعت، بلکه وقاحت را گاهی از حدّ گذرانده، دارای مقام ولایت کلیه دانسته! این نیز از کمی استعداد وقابلیت وتنگی سینه وضیق قلب است.[1] 


[1] . چهل حدیث/ح4/ص91


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]