سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 خرداد 87 - صوفیان رند

نامه به رئیس جمهور

سه شنبه 87 خرداد 21 ساعت 12:8 صبح

نامه جمعی از طلاب شیرازی مقیم قم به رئیس جمهور

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد (زید عزه)

 با عرض سلام وتوفیقات روز افزون برای شما ودولت انقلابی وسخت کوش

 

با توجه به سفر اخیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تعالی به استان فارس وسخنان ایشان در بحث فرقه های انحرافی در دانشگاه شیراز، بر آن شدیم طی نامه ای مسائلی را در این خصوص به استحضار شما برسانیم.

در استان فارس چند سالی است که فرقه های گمراه صوفیه این دشمنان اهل بیت عصمت وطهارت فعالیت زیادی را آغاز کرده اند.کسانیکه امام هادی علیه السلام ایشان را مخالفین ائمه وراه ایشان ونصارای ومجوس این امت خواندند.

همانطور که همه می دانیم این فرقه ها عموما وابسته به خارج کشور هستند وبه عنوان نفوذی های دشمنان اسلام در صفوف متحد مسلیمن شکاف ایجاد می کنند.

در شهر شیراز نیز دو فرقه ذهبیه احمدیه وفرقه صوفیه گنابادیه به عنوان دو فرقه منحرف در حال ترویج مقاصد شیطانی خود هستند.

مردم متدین فارس وشیراز تا کنون نگرانی خود را بارها به مسئولین ابراز نموده اندو امید دارند که مسئولین مسلمان ودلسوز بیش از این اجازه فعالیت به این عناصر منحرف وضد انقلاب را ندهند.

قطب فرقه ذهبیه در انگلستان ساکن است وقطب فرقه گنابادیه نیز از معاندان ومخالفان قدیمی وبا سابقه نظام وانقلاب اسلامی است.

حال امید داریم که خانقاههای این دو فرقه در استان فارس با اقدام انقلابی دولت شما تعطیل گردد.این اماکن امروز حکم همان مسجد ضرار را دارند که برای تفرقه بین امت پیامبر ساخته شده بود.

در پایان اسامی تعدادی از خانقاههای این دو فرقه وسران آنها را متذکر می شویم باشد که در این سال جدید این اماکن شیطانی مسدود گردیده، تا دین مردم از خطر انحراف مصون بماند،

1-شیراز:خانقاه فرقه احمدیه به سرپرستی شخصی بنام ضیایی

2-شیراز:خانقاه فرقه گنابادیه به سر پرستی شخصی بنام آقا ملکی واخیرا جانشین وی آذری

3-ششده فسا:خانقاه فرقه گنابادیه به سرپرستی شخصی بنام احمدی

4-گراش:خانقاه فرقه گنابادیه به سرپرستی شخصی بنام خواجه گراشی

در پایان ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با انحرافات وکمک به دولت محترم در این امر مهم،توفیق روز افزون شما را از درگاه حضرت احدیت مسالت داریم

با تشکر  

جمعی از طلاب شیرازی مقیم قم  


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]


دفاع از حق فاطمه(س)

سه شنبه 87 خرداد 14 ساعت 10:31 صبح

                   شهادت دخت نبی مکرم اسلام تسلیت باد

 

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) این مطلب را که دفاع یکی از شیعیان در برابر ابوحنیفه است قرار دادم ان شاءالله مورد توجه قرار گیرد:

و نقل است که روزى فضّال بن حسن بن فضّال کوفىّ به أبو حنیفه برخورد که جماعتى انبوه مواردى از فقه و حدیث را بر ایشان املاء مى‏کرد، فضّال به دوست همراه خود گفت: تا أبوحنیفه را خجل نکنم هیچ جایى نروم.

دوست همراهش بدو گفت: أبو حنیفه کسى است که تو خود به حالش واقفى و دلیل و حجّت او آشکار و عیان است.

گفت: واگذار! مگر حجّت فردى گمراه بر حجّت مؤمن مى‏چربد؟ سپس بدو نزدیک شده و با هم سلام و علیک کردند، و حاضران همگى جواب سلامش را دادند، پس گفت:

اى أبو حنیفه، یکى از برادران من مى‏گوید: بهترین مردم پس از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله علىّ بن أبى طالب است و من مى‏گویم: أبوبکر بوده و پس از او عمر. نظر شما چیست خدا رحمتت کند! پس أبوحنیفه مدتى سر بزیر انداخته سپس گفت: آرامگاه آن دو کنار رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله از هر کرم و فخرى بسنده مى‏کند، مگر نمى‏دانى که آن دو کنار آن حضرت مدفونند، دیگر چه حجّتى واضحتر از آن است؟

فضّال گفت: من همین را به برادرم گفتم و او گفت: اگر آن خانه فقط براى رسول خدا بود آن دو با دفن در موضعى که حقّى در آن نداشتند مرتکب ظلم و ستم شده‏اند، و اگر براى آن دو بوده و به پیامبر بخشیدند باز هم در پس گرفتن آن کار بسیار بدى کردند، زیرا از بخشش خود صرف نظر کرده و عهد خود را فراموش کردند.

أبو حنیفه ساعتى سر بزیر انداخته فکر کرد سپس گفت: نه مخصوص او نه آن دو بوده، بلکه از قسمت سهم الإرث عایشه و حفصه مستحقّ دفن در آن مکان شدند.

فضّال گفت: من نیز همین را بدو گوشزد کردم ولى او گفت: تو خود مى‏دانى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله با داشتن نه زوجه وفات یافت، اگر حساب کنیم براى هر کدام از زوجات آن حضرت یک نهم از یک هشتم مى‏افتد، سپس در یک نهم یک هشتم نگاه کردیم دیدیم مى‏شود یک وجب در یک وجب، با این حساب چگونه آن دو مرد مستحقّ بیشتر از آن شدند، و بعد اینکه چطور عایشه و حفصه از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله ارث برند ولى فاطمه دخت گرامى او از میراث منع گردد؟! أبو حنیفه گفت: اى قوم، او را از من دور کنید، که او رافضى مذهب خبیث است. [1]



[1]  . احتجاج-ترجمه جعفرى/ ج‏2/ ص330  

 


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]


سماع قسمت دوم

شنبه 87 خرداد 4 ساعت 2:59 عصر

 

سماع 2

 

در قسمت اول به توضیح درباره کلمه سماع و تعریف آن پرداختیم، همچنین ذکر شد که صوفیه نسبت به سماع به سه گروه تقسم می شوند:

1.      افراطیون(طرفداران سماع)

2.      بی تفاوتان نسبت به سماع

3.      مخالفان سماع

حال در این قسمت به شرح احوالاتی درباره گروه اول و نمونه هایی از برخورد آنها با این مسئله می پردازیم:

در احوالات افراطیون :

 افلاکی شاگرد مولوی، در مناقب العارفین می­نویسد:

«روزی در حضور مولانا رباب می­زدند و مولانا ذوق­ها می­کرد. از ناگاه عزیزی(یکی از مریدان)درآمد که نماز دیگر (اذان) می­گویند. (.مولوی) لحظه­ای تن زد(صبر کرد) و فرمود: نی نی آن(اذان) نماز دیگر و این سماع نماز دیگر. هردو داعیان حقند؛ یکی (اذان ونماز) ظاهر را به خدمت می­خواهد و این دیگر(سماع)، باطن را به محبّت حق می­خواند.[1]»

در جایی دیگر، در مقابل حدیث حضرت رسول(ص) که می­فرمایند: «حبب الی من الدنیا النساء والطیب وقرة عینی الصلوه»، مولوی می­گوید: ما از این عالم سه چیز را اختیار کردیم: یکی سماع و یکی فقاع(ابجو) و یکی حمام.[2]

مشاهده می شود کسی را که پدر عرفان امروزی می خوانند!! چگونه سماع و رقاصی را بر نماز نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) ترجیح می دهد. مولوی به عنوان یکی از صوفیان سنّی افراطی که متاسفانه امروزه در جامعه تشیع تا جایی مورد احترام قرار می گیرد که به عنوان معلم اخلاق از او نام برده می شود!! باید سوال کرد آیا در کلام نورانی اهل بیت(ع) اخلاق نیست که آقایان به اصطلاح روشنفکر!! متمسک به مولوی سنی می شوند؟ آیا این حرکت توهین به ساحت تشیع و ائمه هدی نیست؟ اعاذنا الله من الفتن آخر الزمان.

نمونه های این افراطی گری در طول تاریخ تصوف بسیار زیاد است که اگر بخواهیم از هرکدام یک جریان را نقل کنیم مثنوی هفتاد من می شود. لذا سعی می کنیم که به طور اختصار فقط برای آشنایی عزیزان مواردی ذکر کنیم.

ادامه دارد


 



[1] . مناقب العارفین، ص 406، مولانا جلال الدین، ص 342.

[2] . همان


نوشته شده توسط :

نظرات ديگران [ نظر]